Hjärta

Det har varit en väldigt seg och degig kväll, har kollat på tv nästan hela tiden! Kollade först på america's got talent, jaa, man kan ju undra vad vissa människor tänker med, haha men sen var även vissa väldigt duktiga! Sen kollade jag på något sjukhusprogram, det handlade bla om en liten kille som gör en hjärttransplantation, och han får kämpa väldigt länge för att få sitt nya hjärta att funka som normalt igen, men efter sju veckors kämpande så får han äntligen åka hem! Vårat hjärta slår ungefär 100 000 slag om dagen, det är det som får hela vår kropp att fungera! Att en enda muskel kan betyda så mycket, det är konstigt hur det funkar, allt i våran kropp. Jag tycker att det är väldigt intressant med sånna program, men tänk att vara den där läkaren som sätter in ett nytt hjärta på en liten pojke/flicka och att det sen inte skulle fungera, tänk vilken skuld man skulle känna! Men sen kan man också tänka att om det skulle funka så har man räddat ett liv. Dom har mycket som står på spel, jag skulle aldrig klara den pressen men jag avgudar dom som blir läkare:)

Men mitt hjärta slår bara för en person, och jag hoppas att det aldrig slutar slå för dig <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0